کشاورزی ارگانیک چیست؟

کشاورزی ارگانیک چیست؟

درباره سایت

(تعاونوا علی البر والتقوی) هموطن خوبم سلام شرکت تعاونی مهر کتیج با شماره ثبت 176 و شناسه ملی 14002472208 با هدف و رویکرد اصلاح ساختار نظام بهره برداری کشاورزی ، عمران و صنایع دستی منطقه، ارتقاء بهره وری عوامل تولید ، تخصیص و بهره برداری بهینه منابع ، افزایش کمی وکیفی تولید محصولات کشاورزی (زراعی، باغی، دامی، جنگل، مرتع و آبزیان و ... )عمران( تولید قطعات بتونی و ساختمانی ) صنایع دستی (حصیر،انواع سوزن دوزی ، لوازم تزئینی و ...) تحقق کشاورزی،عمران و صنایع دستی پایدار ، بهبود وضعیت معیشتی و ارتقاء توان اقتصادی کشاورزان ، تولید کنندگان و اعضای آن تشکیل و برای پیشبرد اهداف والا و بزرگ خود نیاز به همراهی ، همکاری و سرمایه گذاری همه هموطنان نیکوکار را دارد . منطقه فعالیت :سیستان و بلوچستان. شهرستان فنوج و بخش کتیج.

کشاورزی ارگانیک چیست؟
بازدید : 890

اخیرا در مبحث کشاورزی و تولید محصولات مفهومی به نام کشاورزی ارگانیک ایجاد شده است. کشاورزی سنتی در مقابل با کشاورزی ارگانیک قرار دراد چرا که نحوه تولید و نگهداری محصولات رد این دو نوع کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله همراه ما باشید تا از همه آن چیزی که باید در رابطه با کشاورزی ارگانیک بدانید، مطلع شوید.

کشاورزی ارگانیک یک روش کشاورزی بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی یا مصنوعی است. این نوع محصولاتی با بالاترین مقادیر مواد غذایی و همچنین حداقل تاثیر بر روی طبیعت تولید می شوند. کشاورزی ارگانیک به نوعی یک استراتژی مدیریت زیست محیطی است که از گذشته مورد استفاده بسیاری از کشاورزان با هدف سالم نگه داشتن خاک از طریق استفاده از مواد طبیعی بوده است. این استراتژی باعث افزایش باروری خاک، جلوگیری از فرسایش خاک می شود و در عین حال حفاظت از انسان ها و حیوانات را در مقابل عوارض جانبی مواد شیمیایی و مصنوعی به عهده دارد. با استفاده از مواد بیولوژیکی می توان گیاهان را در مقابل میکروب ها به خوبی محافظت کرد.  بسیاری از محصولات کشاورزی مانند سبزیجات، میوه، گیاهان، گوشت، شیر، تخم مرغ، و غیره توسط بعضی از کشاورزان تولید می شوند. بر اساس قوانینی که برای محصولات ارگانیک وجود دارد، این نوع کشاورزی باید کیفیت محصول را در حد عالی تضمین کند.

کشاورزی ارگانیک

اهمیت استفاده از کشاورزی ارگانیک :

با توجه به این که جمعیت جهان روز به روز در حال افزایش است، تامین تغذیه مورد نیاز آن ها یکی از چالش های اصلی برای صاحبان دولت است. استفاده از روش های کشاورزی سنتی می تواند به مرور زمان به محیط زیست و خاک در دسترس برای کشاورزی آسیب زیادی وارد کند. به همین دلیل آیندگان از بهره وری از زندگی سبز و سالم بی بهره می مانند. در حالی که با استفاده از کشاورزی ارگانیک می توان تا جایی که امکان دارد به سلامت محیط زیست و آیندگان کمک کرد.

مزایای استفاده از کشاورزی ارگانیک :

  • مهم ترین مزیتی که کشاورزی ارگانیک دارد این است که سلامت خاک را چه در زمان حال و چه برای آیندگان حفظ می کند.
  • آلودگی آب کاهش می یابد چرا که اغلب بعد از بارش باران، به دلیل مواد شیمیایی که به خاک داده می شود، آب دچار آلودگی خواهد شد. اما به دلیل یان که در کشاورزی ارگانیک از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود، می توان انتظار داشت که سلامت آب نیز تضمین می شود.
  • با استفاده از خاک ارگانیک شما می توانید خاک خود را غنی کنید. چرا که از مواد مغذی خاک استفاده کرده و در نتیجه به رشد گیاهان کمک بیشتری می کنید.
  • فرسایش خاک به دلیل عدم استفاده از مواد محلول شیمیایی و همچنین کود های شیمیایی اتفاق نمی افتد.
  • بر اساس تحقیقات یک شرکت سلامت فرانسوی، با استفاده زا کشاورزی ارگانیک می توان سطح بالایی از مواد مغذی را انتظار داشت.
  • محصولات تولیدی توسط کشاورزی ارگانیک خوش رنگ تر و دارای طعم بهتری هستند.

کشاورزی ارگانیک

  • در کشاورزی ارگانیک محصولاتی که شما شت می کنید با ت.جه به روندی که برای بزرگ کردن آن ها طی می کنید، باعث می شودی که گیاهان مقاومت خوبی در مقابل عواملی مانند خشک سالی از خود نشان دهند.
  • استفاده از کود شیمیایی شاید منجر به رشد سریع تر شود، اما در صورتی که کمی آب دیر به آن برسد، می تواند به راحتی از بین برود.
  • کشاورزی ارگانیک به سالک نگه داشتن حیوانات کمک می کند چرا که آب و گیاه مصرفی آن ها به مواد شیمیایی آلوده نشده است.
  • افزایش دمای سطح کره زمین با این شیوه کشاورزی کنترل می شود چرا که میزان تولید کربن دی اکسید کاهش پیدا می کند. دلیل این مسئله هم نگهداری این ماده در خاک است. به عنوان مثال اگر 1 میلیون کشاورز، مدل کشاورزی خود را از سنتی به ارگانیک تبدیل کنند، معادل 1،174،400 کربن تولیدی  ماشین ها در خاک باقی می ماند.

کشاورزی ارگانیک

معایب استفاده از کشاورزی ارگانیک :

  • اولین عیب استفاده از کشاورزی ارگانیک، تفاوت در میزان محصولی است که در مقایسه با کشاورزی سنتی تولید می شود. با استفاده از کود شیمیایی می توان محصولات بیشتری را برداشت کرد.
  • هزینه تولید محصولات ارگانیک بیشتر است.
  • محصول ارگانیک را نمی توان در همه فصول داشت چرا که به صورت مصنوعی رشد نمی کنند. بنابریان پرتقال را فقط در زمستان و انبه را فقط در تابستان می توانید پیدا کنید.

همراهان عزیز با توجه به موارد مطرح شده در رابطه با کشاورزی ارگانیک می توان متوجه شد که مزیت های آن از معیبش بیشتر است. اما باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از کشاورزان توانایی استفاده از این امکانات را نداشته و از همان شیوه سنتی استفاده کنند.


نویسنده :
تاریخ : شنبه 25 خرداد 1398 ساعت : 9:55
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید